prenumerera

Bli en Palinare!

    Ta del av exklusiva erbjudanden & nyheter - registera dig här!
    FRI FRAKT ÖVER 499 KR
    Start

    Köpvillkor

    Köp- och leveransvillkor

    1. Orderbekräftelse

    En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

    2. Leveranstid

    Leveranstiden är normalt 2-4 vardagar från det att din beställning görs (något längre vid helgdagar). Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.

    3. Frakt

    Fri frakt över 499 kr (för återförsäljare gäller Fri Frakt över 3000 kr)

    4. Betalningssätt

    Betalning sker via Klarna Checkout, trygga och enkla köp online. Betalning sker via faktura, kortbetalning eller direktbetalning bank. Alla betalningssätt är helt avgiftsfria. Vid betalningssätt faktura är det Klarna som äger fordran och vid ev. frågor besvaras dessa av Klarna.

    5. Ångerrätt

    Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du står själv för returfrakten. På fakturan anger du returorsak ”Ångerrätt”. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav. Produkten återbetalas när returen är tillbaka hos oss.

    6. Reklamationer

    Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste meddela kundtjänst detta snarast, dock senast 7 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald. Kontakta oss via mail: info@palina.ser eller telefon: 019-17 93 30.

    7. Ej uthämtade paket

    För ej uthämtade paket, faktureras 195:- inkl moms för att täcka våra fraktkostnader och administrativa utgifter.

    8. Kontakta oss

    För frågor kring din order, reklamation eller utnyttjande av ångerrätt så kontaktar du oss enkelt via e-post: info@palina.se eller telefon: 019-17 93 30. Palina AB, Stålgatan 4, 703 83 Örebro. Org.nr 556690-7605.

    9. Tvist

    Eventuella tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

    Du har inte behörighet att registrera dig

    Återställ lösenord